Germania ar putea demara cel mai semnificativ proiect de dezvoltare a căilor ferate din ultimele decenii.

Germania ar putea demara cel mai semnificativ proiect de dezvoltare a căilor ferate din ultimele decenii.

June 18, 2024

Guvernul federal ar reduce resursele destinate Autobahn GmbH, compania responsabilă cu construirea și operarea autostrăzilor, cu 20% anul viitor, de la 6,29 miliarde de euro la 4,99 miliarde de euro. Reducerea cheltuielilor va continua și în anii următori: în 2026 și 2027 bugetul pentru întreținerea și extinderea autostrăzilor va fi redus cu un miliard de euro, iar în 2028 cu încă 378 de milioane de euro.

Ministrul Transporturilor, Volker Wissing, a subliniat că "drumurile sunt cel mai important mod de transport al nostru", așa că finanțarea acestora trebuie asigurată corespunzător. Deși pregătirea bugetului este încă în curs, obiectivul lui Wissing este ca Autobahn GmbH să obțină pe deplin resursele necesare pentru investiții până în 2025, în ciuda disputei cu Christian Lindner, ministrul de finanțe și președintele FDP. Potrivit unui comunicat al Ministerului Transporturilor, din cauza situației curente a bugetului și a necesităților de economisire, nu se poate satisface fiecare cerere de investiții în infrastructura de transport. Deși planurile ministerului includ investiții record, cerințele actuale de investiții depășesc resursele financiare disponibile din cauza neglijării infrastructurii de transport de către guvernele anterioare. Scopul este creșterea investițiilor în cadrul bugetului, inclusiv investițiile în autostrăzi și drumuri naționale. O lege adoptată la mijlocul lunii iulie permite cel mai mare program de reînnoire și modernizare a rețelei feroviare. În lumina restricțiilor semnificative, Autobahn GmbH a raportat o nevoie mai mică cu 4,1 miliarde de euro de resurse financiare planificate pentru actualii patru ani, cu un accent deosebit pe reconstrucția necesară a podurilor.

Potrivit lui Peter Hübner, președintele Asociației Germane de Construcții, "procesul de deteriorare a drumurilor și podurilor din Germania continuă", deoarece întreținerea și investițiile au fost subfinanțate timp de decenii. Florian Müller, politician CDU, consideră că reducerea finanțării pentru Autobahn GmbH este ca și cum cineva ar provoca incendii într-o pădure uscată. Autobahn GmbH a fost deja subfinanțat până acum, iar noile restricții ar însemna sfârșitul multor proiecte. Ministrul Transporturilor, Wissing, ar trebui să comenteze cu privire la proiectele care urmează să fie eliminate. Potrivit ministrului transporturilor din Bavaria, Christian Bernreiter (CSU), reducerea planificată a resurselor pentru Autobahn GmbH ar avea un impact semnificativ asupra remedierii urgente a deficiențelor rețelei rutiere și a reabilitării podurilor. Clubul german de automobile (ADAC) critică, de asemenea, reducerile planificate, deoarece multe autostrăzi și poduri sunt deja într-o stare proastă, astfel încât defecțiunea unui pod ar putea avea consecințe grave.

Benjamin Stephan, expert în transporturi la Greenpeace, a salutat economiile și l-a îndemnat pe Wissing să aloce resursele mai degrabă reabilitării, oprind noile proiecte de construcție. În același timp, cel mai mare program de modernizare a rețelei feroviare germane din ultimele decenii a primit undă verde. Legea privind dezvoltarea rețelei feroviare federale a fost adoptată la mijlocul lunii iunie, reglementând distribuția costurilor între guvernul federal și guvernele de land. Deutsche Bahn plănuiește reabilitarea completă a 40 de linii feroviare cheie până în 2030, nu în timpul funcționării continue, ci mai degrabă în perioada unor închideri mai lungi. Conform noii legi, costurile soluțiilor alternative feroviare vor fi suportate împreună de landuri, guvernul federal și Deutsche Bahn.

Potrivit alianței Pro-Rail, aceasta este o veste bună pentru pasageri, deoarece asigură o completare deplină a transportului. Legea contribuie și la costurile de modernizare a infrastructurii și vehiculelor în cadrul digitalizării, iar guvernul federal susține renovarea clădirilor stațiilor, care fac de acum parte din infrastructura feroviară. Legea clarifică faptul că reabilitarea coridoarelor cu capacitate mare nu se poate face în detrimentul restului rețelei feroviare, deși nu oferă compensații pentru transportatorii feroviari de marfă pe durata reabilitărilor, ceea ce reprezintă un dezavantaj competitiv în fața transportului rutier de marfă.

CUMPĂRARE VINIETĂ UNGARIA