Germania ar putea demara cel mai semnificativ proiect de dezvoltare feroviară din ultimele decenii.

Germania ar putea demara cel mai semnificativ proiect de dezvoltare feroviară din ultimele decenii.

iunie 18, 2024

Guvernul federal ar reduce resursele destinate Autobahn GmbH, compania care construiește și operează autostrăzile, anul viitor cu 20 la sută, de la 6,29 miliarde euro la 4,99 miliarde euro. Reducerea cheltuielilor va continua și în anii următori: în 2026 și 2027, fondurile bugetare alocate întreținerii și extinderii autostrăzilor vor scădea cu un miliard de euro, iar în 2028 cu încă 378 milioane de euro.

Ministrul Transporturilor, Volker Wissing, a subliniat că „drumurile sunt cel mai important mod de transport al nostru”, astfel încât finanțarea acestora trebuie asigurată adecvat. Deși pregătirea bugetului este încă în curs, scopul lui Wissing este ca Autobahn GmbH să primească pe deplin resursele de investiție necesare pentru 2025, în ciuda conflictului cu șeful partidului FDP, ministrul de finanțe Christian Lindner. Potrivit comunicatului de presă al Ministerului Transporturilor, situația bugetară actuală și economiile necesare fac imposibilă satisfacerea tuturor cerințelor de investiții în infrastructura de transport. Deși planurile ministerului includ investiții record, neglijarea infrastructurii de transport de către guvernele anterioare înseamnă că cerințele actuale de investiții sunt mai mari decât resursele financiare disponibile. Scopul este creșterea investițiilor în cadrul bugetului, inclusiv pentru autostrăzi și drumuri principale. O lege adoptată la mijlocul lunii iulie permite cel mai mare program de modernizare și reabilitare a rețelei feroviare. În lumina restricțiilor semnificative, Autobahn GmbH a raportat un surplus de cereri financiare cu 4,1 miliarde euro mai puțin pentru cei patru ani în curs, cu un accent special pe reconstrucțiile de poduri necesare.

Peter Hübner, președintele Asociației Germaniei de Construcții, consideră că „procesul de degradare al drumurilor și podurilor din Germania continuă”, deoarece întreținerea și investițiile au fost subfinanțate de decenii. Politicianul CDU Florian Müller crede că reducerea finanțării Autobahn GmbH este ca și cum cineva ar incendia o pădure uscată. Autobahn GmbH a fost deja subfinanțată și noile restricții ar însemna sfârșitul multor proiecte. Ministrul Transporturilor, Wissing, ar trebui să se pronunțe asupra proiectelor care urmează să fie abandonate. Potrivit ministrului băvar al transporturilor, Christian Bernreiter (CSU), restricțiile planificate pentru Autobahn GmbH ar avea un impact semnificativ asupra eliminării urgente a deficiențelor din rețeaua rutieră și reabilitarea podurilor. Clubul auto german (ADAC) critică, de asemenea, reducerile planificate, deoarece multe autostrăzi și poduri sunt deja într-o stare proastă, astfel încât o defecțiune a unui pod poate avea consecințe grave.

Benjamin Stephan, expert în transporturi de la Greenpeace, a salutat economiile și l-a îndemnat pe Wissing să aloce resursele mai degrabă pentru renovare, oprind proiectele de construcție noi. Între timp, cel mai mare program de modernizare a rețelei feroviare germane din ultimele decenii a primit undă verde. Legea privind dezvoltarea rețelei feroviare federale, care reglementează distribuția costurilor între guvernele federale și de stat, a fost adoptată la mijlocul lunii iunie. Deutsche Bahn intenționează să reabiliteze complet 40 de linii feroviare esențiale până în 2030, nu în timpul operării continue, ci în timpul închiderilor mai lungi. Conform noii legi, costurile soluțiilor de înlocuire a căilor ferate sunt suportate în comun de către state, guvernul federal și Deutsche Bahn.

Alianța Pro-Rail consideră că aceasta este o veste bună pentru pasageri, deoarece asigură o înlocuire completă a transportului. Legea contribuie, de asemenea, la costurile de modernizare a infrastructurii și a vehiculelor în cadrul digitalizării, iar guvernul federal sprijină reabilitarea clădirilor de stații, care acum fac parte din infrastructura feroviară. Legea clarifică faptul că reabilitarea coridoarelor de mare capacitate nu poate fi realizată în detrimentul restului rețelei feroviare, deși nu oferă compensații transportatorilor feroviari de mărfuri pe perioada reabilitării, reprezentând un dezavantaj competitiv față de transportul rutier de mărfuri.

CUMPĂRAREA VIGNETEI ÎN UNGARIA