Datele de trafic din iunie ale autostrăzilor croate arată că a existat o creștere semnificativă a traficului auto, ceea ce nu i-a surprins doar pe specialiști, ci a cauzat și blocaje serioase. Potrivit cotidianului croat Jutarnji List, în iunie, pe autostrăzi au fost cu 586.917 vehicule mai multe decât în aceeași lună a anului trecut, iar în primele șase luni ale anului au fost înregistrate în total 44.480.545 de vehicule, cu 4,3 milioane mai multe față de aceeași perioadă a anului anterior. În spatele creșterii traficului se află mai multe motive: aderarea Croației la Schengen, introducerea euro, războiul din Orientul Mijlociu, valurile de căldură și incendiile forestiere din Grecia au contribuit la transformarea țării într-o destinație turistică auto atrăgătoare pentru turiști, în special pentru germani, care plănuiesc să facă excursii mai scurte la litoral anul acesta. Creșterea traficului auto a dus însă la blocaje semnificative, agravate și mai mult de stilul de conducere al șoferilor.
Așa-numitele „opriri fantomă” sunt frecvente, de exemplu, atunci când un camion începe să depășească în traficul aglomerat sau când șoferii care circulă cu viteză prea mare frânează brusc. Experții susțin că pentru a atenua perturbările traficului ar trebui introduse limite de viteză, de preferință de 80-100 kilometri pe oră. În plus, Croația ia în considerare de ani de zile modificarea sistemului de taxare cu barieră. Noul sistem de taxare rutieră electronică, care ar exclude plata în numerar și ar impune utilizarea dispozitivelor electronice de bord, ar putea fi disponibil cel mai devreme în 2026. Acest lucru ar permite circulația liberă în timpul plății taxelor fără a fi nevoie de oprire. Compania care administrează autostrăzile croate (HAC) introduce, de asemenea, tariful de vară, care crește cu zece la sută tarifele pentru autostrăzi între 1 iulie și 30 septembrie. Acest tarif nu se aplică însă vehiculelor grele, cum ar fi autobuzele și camioanele. HAC justifică introducerea tarifării sezoniere pe motiv că aproximativ 40 la sută din traficul anual se produce în lunile de vară, când costurile de întreținere, siguranță, supraveghere și gestionare a traficului cresc semnificativ.