În Elveția, se urmărește realizarea fără probleme a lucrărilor de reparații și întreținere a drumurilor fără a obstrucționa traficul. În acest scop, sunt testate și radare de viteză din noua generație, care funcționează cu sisteme digitale integrate și se adaptează la limitele de viteză dependente de context.
Primele teste au fost efectuate la Maroggia, pe un tronson al autostrăzii A2, și până acum au fost raportate experiențe pozitive – relatează polizeiticker.ch. În locul indicatoarelor de viteză tradiționale, au fost folosite panouri digitale de afișare a vitezei. Ca parte a proiectului autostrăzii A2, au fost instalate indicatoare pe anumite secțiuni, care permit ajustarea automată a vitezei afișate în funcție de trafic, de la 120 la 100 la 80 kilometri/oră. S-a acordat o atenție deosebită pentru a asigura o bună sincronizare între măsurătorile radar și schimbarea automată a vitezei pe panourile electronice, evitând astfel aplicarea incorectă a amenzilor pentru depășirea vitezei permise pe segmentul respectiv de drum.
Este de remarcat că în Elveția chiar și o depășire a vitezei cu 1 km/oră este considerată contravenție.